Рубрика:
Рубрики розділу:
Що змінилося в ліцензуванні пального з 2022 року
Які зміни відбулися в законодавстві? Наприкінці минулого року Верховна Рада прийняла Закон від 30.11.2021 № 1914-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень» (далі – Закон № 1914). ...
A Андрій Трамбовецький
09.02.2022 850 0 0
Птахівничі підприємства не можуть бути єдинниками четвертої групи: варіанти розв’язання проблеми
У чому проблема? Із цього року підприємства птахівництва не можуть бути платниками єдиного податку (далі – ЄП) четвертої групи. Причому у Податковому кодексі (далі – ПК) не уточнюється, чи має значення, яку саме частку в доходах займає діяльність із розведення птиці та/або м’яса пт...
19.01.2022 592 0 0
Як вести облік підприємцям на загальній системі: нова типова форма замість книги
Зі статті ви дізнаєтеся: у якому вигляді підприємець на загальній системі оподаткування повинен вести облік своїх доходів і витрат; як правильно заповнити нову типову форму обліку доходів і витрат; що робити зі старою Книгою обліку доходів і витрат. Зі статті ви дізнаєтеся: у якому вигляді ...
29.07.2021 991 0 1
Роздрібна торгівля на території села: РК замість РРО
Що змінилося? В останні дні 2021 року Кабмін своєю постановою від 23.12.2021 № 1539 вирішив спростити життя підприємцям-єдинникам, які торгують уроздріб на території сіл. Тепер їм дозволено при розрахунках із покупцями застосовувати розрахункові квитанції (далі – РК) замість РРО/ПРРО. Відповід...
14.01.2022 519 0 0
РРО/ПРРО для підприємців-єдинників: як працювати в 2022 році?
Що змінилося? 31 грудня 2021 року закінчується дія пільги у вигляді незастосування РРО/ПРРО підприємцями – єдинниками другої – четвертої груп. Цю пільгу передбачено п. 61 підрозд. 10 розд. ХХ Податкового кодексу (далі – ПК) і п. 6 ст. 10 Закону від 06.07.1995 № 265/95-ВР (далі &nda...
09.12.2021 1535 0 5
Звіряємо розрахунки з контрагентами
У кінці року підприємству слід провести звіряння розрахунків із контрагентами. Це передбачено, зокрема, механізмом проведення інвентаризації заборгованостей, визначеним Положенням № 879. Що стосується поточних періодів звітного року, то в законодавстві не прописано порядок і строки проведення звірян...
21.12.2021 513 0 0
Перевіряємо графік документообігу
У кінці року бухгалтерові варто перевірити графік документообігу. Можливо, у ньому треба оптимізувати строки опрацювання або подання документів до бухгалтерії. Або, навпаки, з’явилися нові види діяльності, документи за якими не відображено в графіку. Зі статті ви дізнаєтеся, на що звернути ува...
21.12.2021 973 0 5
Новорічні подарунки та корпоративи: оподаткування доходів
Зустрічаємо 2020 рік: знижки, подарунки та корпоративи Корпоративи та подарунки: облік та оподаткування Для кого ця стаття: для роботодавців, які відзначають працівників та членів їхніх сімей подарунками та проводять для них новорічні заходи. Про що дізнаєтеся: про загальні правила оподаткування п...
19.12.2021 603 0 0
Сільгоспвиробник має зерносховище: чи потрібен йому дозвіл на викиди забруднюючих речовин?
Сільськогосподарські підприємства, які мають зернооброблювальне обладнання, місця зберігання зерна та інших сипучих матеріалів, повинні мати дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря (далі – дозвіл, ЗР). Крім того, дозвіл доведеться отримувати на всі місця й корпуси для утрима...
15.12.2021 517 0 1
Калькулювання у тваринництві: основні правила
Із цієї консультації ви дізнаєтеся: про організаційні аспекти калькулювання продукції тваринництва. Загальні положення Калькулювання у тваринництві базується на загальних правилах, установлених П(С)БО 16, П(С)БО 30 та Методичними рекомендаціями із планування, обліку і калькулювання собівартості про...
01.12.2016 6104 0 3
Виплата дивідендів в АТ, ТОВ, ПП: правовий аспект
У чому цінність статті: вимоги законодавства, що стосуються виплати дивідендів, різняться залежно від організаційно-правової форми юрособи. Ця стаття допоможе розібратися з усіма юридичними тонкощами операції з виплати дивідендів в акціонерному товаристві, товаристві з обмеженою відповідальністю та ...
07.04.2021 1308 0 1
Бухгалтерська документація трирічної давності: знищувати чи ні?
У чому полягає проблема: первинна документація (накладні, чеки, квитанції, акти тощо), облікові регістри, зарплатні відомості, податкова звітність тощо мають зберігатися протягом певних строків. Деякі бухгалтери вважають, що після того як життєвий цикл бухгалтерських документів добіг кінця, їх можна...
04.10.2021 1293 0 1
Первинка у фізосіб-підприємців
У консультації розглянемо, які первинні документи повинні бути в підприємців на загальній системі оподаткування та на єдиному податку і що загрожує за їх відсутність. Первинні документи: складання, ризики, зразки для роботи Первинні документи: вимоги, складання, зберігання У консультації розглянемо...
15.11.2021 638 0 3
Укладення електронного договору: ураховуємо всі нюанси
Під час упровадження на підприємстві електронного документообігу договір із контрагентом також зручніше укладати в електронній формі. У консультації розглянемо правила та особливості, які необхідно врахувати сторонам під час укладення електронного договору (далі – е-договір). Електронний доку...
17.11.2021 211 0 1
Що треба знати для впровадження електронного документообігу
Електронний документообіг (далі – ЕДО) – не нове явище в індустрії інформаційних технологій. Із кожним днем ЕДО набуває масового характеру, але чимало підприємств не поспішають його впроваджувати. Та вже зараз можна впевнено сказати, що впровадження ЕДО на підприємстві може не тільки спр...
17.11.2021 273 0 0
Підтверджуємо собівартість запасів документами
У вересні – жовтні цього року наказами Держстату від 17.09.2021 № 238 та від 22.10.2021 № 266 серед іншого було скасовано накази Мінстату від 21.06.1996 № 193 та від 22.05.1996 № 145, якими були затверджені типові форми первинних документів з обліку сировини та матеріалів, а також малоцінних т...
15.11.2021 493 0 3
Електронний документообіг із контрагентами – це вигідно!
Обмін електронними документами (далі – е-документ) із контролюючими органами, зокрема з ДПС, – це вже усталена практика і налагоджений процес для більшості сільгосппідприємств. А от електронний документообіг (далі – ЕДО) із контрагентами застосовує поки що незначна частина підприєм...
16.11.2021 242 0 1
Кваліфікований електронний підпис: 13 запитань щодо оформлення
Сьогодні важко уявити собі діяльність суб’єктів господарювання без використання електронного підпису – він потрібен і для подання обов’язкової звітності, і для здійснення банківських операцій, і для оформлення договірних відносин із контрагентами. У консультації розповімо, які бува...
17.11.2021 177 0 0
Порівняння сервісів FREDO ДокМен та FlyDoc
Наведемо порівняльну таблицю сервісів FREDO ДокМен та FlyDoc. Електронний документообіг із контрагентами Підсумовуючи матеріали статей «ЕДО з використанням програми FREDO ДокМен» та «ЕДО з використанням програми FlyDoc», наведемо порівняльну таблицю сервісів FREDO ДокМен та F...
17.11.2021 276 0 1
Як визначити дату виникнення ПЗ та податкового кредиту в разі застосування ЕДО
Однією з проблем, з якою стикаються сторони, що застосовують електронний документообіг для оформлення первинних документів, – це визначення дати виникнення податкових зобов’язань із ПДВ (далі – ПЗ) у постачальника й податкового кредиту в покупця. Електронний документообіг із контра...
17.11.2021 192 0 1