Рубрика:
Рубрики розділу:
Як документально оформити нарахування амортизації основних засобів?
Бібліотека Баланс № 6 «Документальне оформлення операцій з основними засобами» Протягом строку корисного використання об'єкта основних засобів його вартість амортизується, тобто поступово списується на витрати підприємства. Нарахування амортизації здійснюється щомісяця та призупиняється...
V Вікторія Якимащенко
21.03.2025 53 0 0
Ліквідаційна вартість основних засобів: визначення та зміна + зразки
Бібліотека Баланс № 6 «Документальне оформлення операцій з основними засобами» Ліквідаційна вартість об’єкта основних засобів (далі – ОЗ) прямо впливає на суму, яка може амортизуватися, а отже, і на величину щомісячної амортизації. Амортизація нараховується, допоки залишкова...
21.03.2025 47 0 0
Методи амортизації основних засобів: установлення та зміна + зразки
Бібліотека Баланс № 6 «Документальне оформлення операцій з основними засобами» Метод амортизації безпосередньо впливає на суму витрат на амортизацію основних засобів (далі – ОЗ), а отже, і на їх залишкову вартість. Про вплив різних методів амортизації йдеться в статті «Обир...
21.03.2025 54 0 0
Строк корисного використання основних засобів: установлення та зміна + зразки
Бібліотека Баланс № 6 «Документальне оформлення операцій з основними засобами» Строк корисного використання – ключове поняття для розмежування оборотних і необоротних активів. Адже якщо очікуваний строк корисного використання матеріального активу перевищує рік (або операційний цик...
21.03.2025 81 0 0
Оподаткування фізосіб-загальносистемників: основні правила
Бібліотека Баланс № 5-6 «Фізособам-підприємцям: як правильно організувати роботу та сплачувати податки» У консультації розглянемо основні правила оподаткування, якими слід керуватися підприємцям, які знаходяться на загальній системі оподаткування. Що слід знати Після реєстрації підприє...
14.03.2022 118 0 0
На підставі яких документів об’єкт ОЗ може бути введений в експлуатацію?
Бібліотека Баланс № 6 «Документальне оформлення операцій з основними засобами» Практична ситуація У березні 2025 року підприємство придбало основні засоби: новий токарський верстат і фрезерний верстат, який був в експлуатації. Цього ж місяця обидва верстата вводяться в експлуатаці...
21.03.2025 71 0 0
Придбання основних засобів за іноземну валюту: на підставі яких документів визначити первісну вартість?
Бібліотека Баланс № 6 «Документальне оформлення операцій з основними засобами» Якщо підприємство придбаває об’єкт основних засобів (далі – ОЗ) у нерезидента, то розрахунок первісної вартості такого об’єкта має свою специфіку. По-перше, потрібно знати перелік витрат, як...
21.03.2025 46 0 0
Первинні документи для операцій з основними засобами: нюанси застосування комерційними підприємствами
Бібліотека Баланс № 6 «Документальне оформлення операцій з основними засобами» Первинні документи є підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій (ч. 1 ст. 9 Закону від 16.07.1999 № 996-XIV, далі – Закон № 996). При цьому, як випливає з п. 2.7 Положення, затвердженог...
Реєстрація підприємця платником ПДВ
Бібліотека Баланс № 5-6 «Фізособам-підприємцям: як правильно організувати роботу та сплачувати податки» У консультації розповімо, коли підприємець зобов’язаний зареєструватися платником ПДВ, а коли це можна зробити добровільно, а також що треба врахувати, якщо підприємець планує а...
14.03.2022 58 0 0
Як документально оформити придбання основних засобів
Бібліотека Баланс № 6 «Документальне оформлення операцій з основними засобами» Під час придбання об’єкта основних засобів потрібно укласти договір купівлі-продажу й у випадках, передбачених законом, засвідчити його в нотаріуса. Якщо для підтвердження права на придбаний об’єк...
21.03.2025 87 0 1
Підприємець-роботодавець: особливості ведення кадрової документації
Бібліотека Баланс № 5-6 «Фізособам-підприємцям: як правильно організувати роботу та сплачувати податки» Підприємці можуть виступати роботодавцями, але водночас повинні врахувати встановлені для них особливості оформлення кадрових документів. У консультації розглянемо, що та як повинен о...
14.03.2022 127 0 0
Як уникнути ризиків під час оформлення подорожнього листа
Бібліотека Баланс № 5 «ПММ: від документування до списання» Операція зі списання пально-мастильних матеріалів (далі – ПММ) повинна бути правильно оформлена документально. І здавалося б, що на практиці відпрацьовано вже свої правила, а сумніви в правильності документування все одно...
13.03.2025 40 0 0
Понаднормове витрачання ПММ: облік і податкові ризики
Бібліотека Баланс № 5 «ПММ: від документування до списання» Питання про обов’язкове застосування суб’єктами господарювання норм витрати палива для автомобілів завжди було спірним. До 02.11.2023 діяв наказ Мінтрансу від 10.02.1998 № 43, яким були затверджені Норми витрат пали...
13.03.2025 34 0 0
Як скласти Положення про закупівлю, облік та списання пального
Бібліотека Баланс № 5 «ПММ: від документування до списання» Незважаючи на те що обов’язковість нормування витрати пального – питання дискусійне, нехтувати їм не слід. Хоча б з огляду на збереження власних ресурсів. «Паливним» наказом можна не тільки затвердити по...
13.03.2025 51 0 0
Списання пального для генераторів: оформлення та облік
Бібліотека Баланс № 5 «ПММ: від документування до списання» В умовах сьогодення багатьом підприємствам доводиться використовувати у власній господарській діяльності генератори, які працюють на бензині, дизпаливі тощо і виробляють електроенергію. У статті розповімо, які суттєві нюанси ви...
13.03.2025 39 0 0
Пальне для генератора: чи треба вести окремий облік?
Бібліотека Баланс № 5 «ПММ: від документування до списання» Законодавчі норми, які звільняють суб’єктів господарювання від багатьох акцизно-ліцензійних проблем, пов’язаних із пальним для генераторів, з’явилися ще на початку 2023 року. 2024 року вони зазнали деяких змін...
13.03.2025 55 0 0
Чи обов’язково оформляти акт списання ПММ?
Бібліотека Баланс № 5 «ПММ: від документування до списання» Ситуація. Підприємство оформляє подорожні листи для відображення в обліку використаних пально-мастильних матеріалів. Інші документи на списання пального не складає. Запитання. Чи обов’язково складати ще й акт списання па...
13.03.2025 48 0 1
Подорожній лист вантажного автомобіля: для чого потрібний та як скласти
Бібліотека Баланс № 5 «ПММ: від документування до списання» Бухгалтери напевно пам’ятають ті часи, коли податківці в процесі документальних перевірок прискіпливо вивчали подорожні листі вантажівок, які слід було виписувати за установленою типовою формою. Проте з тих пір сплинуло б...
13.03.2025 58 0 0
Використання подорожнього листа в обліково-податкових цілях
Бібліотека Баланс № 5 «ПММ: від документування до списання» У зв’язку з тим, що форми подорожніх листів давно скасовано та немає обов’язку їх використання, виникають запитання: як обліковувати списання пального та чи можна застосовувати подорожні (дорожні) листи в обліково-п...
Списання ПММ: оформлення документів та облік
Бібліотека Баланс № 5 «ПММ: від документування до списання» Для того щоб забезпечити грамотний облік списання пально-мастильних матеріалів (далі – ПММ), бухгалтер повинен мати первинні документи, які фіксують транспортну роботу (пробіг) та фактичні витрати ПММ. Типові форми цих до...
13.03.2025 91 0 0