Рубрика:
Рубрики розділу:
Реорганізація підприємства: як передати правонаступникові податкові збитки
Ситуація. Проведена реорганізація підприємства – платника податку на прибуток, у якого накопичилися збитки в податковому обліку. Запитання. Чи може правонаступник реорганізованого підприємства разом з балансовими залишками «успадкувати» також і податкові збитки свого попередника?...
V Вікторія Якимащенко
05.11.2020 1180 0 1
Облік формування статутного капіталу
Перша операція будь-якого підприємства – це формування статутного капіталу (далі – СК). Розглянемо, як відобразити формування СК підприємства, створеного у формі ТОВ, у бухгалтерському та в податковому обліку. Створення, реорганізація та ліквідація підприємств: алгоритм дій та облікові н...
06.11.2020 820 0 1
Створення юрособи: правові аспекти
Створюючи юридичну особу, її засновники повинні взяти до уваги чимало важливих моментів. І перш за все правильно вибрати організаційно-правову форму юрособи. Також необхідно підготувати ряд документів. Що та як потрібно зробити для створення юрособи, розповімо в консультації. Створення, реорганізаці...
06.11.2020 386 0 1
Інвентаризація основних засобів
У консультації розглянемо особливості проведення щорічної інвентаризації основних засобів (далі – ОЗ), у тому числі інших необоротних матеріальних активів. Інвентаризація-2020: організація, оформлення, облік У консультації розглянемо особливості проведення щорічної інвентаризації основних засо...
13.10.2020 859 0 1
Облікові наслідки інвентаризації
Чим корисна ця стаття. У зручній табличній формі наведено інформацію про відображення в бухгалтерському та податковому обліку результатів інвентаризації таких активів, як: основні засоби та нематеріальні активи; запаси та незавершене виробництво; каса. Інвентаризація: річна й не тільки Чим кор...
22.10.2020 823 0 2
Строки проведення інвентаризації
Стаття-підказка: у зручній табличній формі наведено строки проведення інвентаризації для різних активів. Інвентаризація: річна й не тільки Стаття-підказка: у зручній табличній формі наведено строки проведення інвентаризації для різних активів. Нагадаємо, що обов’язкова інвентаризація перед скл...
21.10.2020 11601 0 2
Облік поворотної фінансової допомоги
У консультації розглянемо правила обліку короткострокової та довгострокової поворотної фінансової допомоги (далі – ПФД) у позикодавця та позичальника. Розрахунки з контрагентами у разі нестачі грошей на рахунку: аналіз варіантів У консультації розглянемо правила обліку короткострокової та довг...
06.08.2020 589 0 2
Кредит банку і процентна позика: дисконтувати чи ні?
Акценти статті: у яких випадках дисконтувати суму довгострокової заборгованості у вигляді кредиту, отриманого в банку, або позики під процент; як визначити ставку дисконтування; як розрахувати суми доходів і витрат за допомогою Excel; як відобразити в обліку продисконтовану вартість та амортиз...
06.02.2020 4742 0 2
Придбання основних засобів із відстроченням платежу
Основні засоби: облік від визнання до списання Досить часто при купівлі основних засобів (далі – ОЗ), особливо дорогого обладнання, техніки, транспортних засобів і т. д., покупцеві надається розстрочення (відстрочення) платежу, у тому числі на строк більше року. Для бухгалтера це означає, що п...
03.06.2020 1456 0 1
Визнання та класифікація основних засобів
Основні засоби: облік від визнання до списання Облік об’єктів основних засобів (далі – ОЗ) на підприємстві починається з їх класифікації за групами, визначення первісної вартості та встановлення оптимального строку корисного використання (далі – СКВ). У консультації розглянемо поря...
03.06.2020 990 0 0
Облік витрат на благоустрій офісу
Безумовно, приємне враження повинен справляти не тільки офіс підприємства, але й прилегла до нього територія. У консультації розповімо, як відобразити в обліку операції з благоустрою території, що прилягає як до власного, так і до орендованого офісу. Офісні витрати: як вести облік топ-об’єктів...
20.10.2020 766 0 0
Оренда офісу: облік витрат орендаря
Далеко не завжди в підприємства є можливість і бажання придбати власну будівлю або приміщення для офісу. Тому орендований офіс – це звичайне явище. У консультації розповімо, які витрати найчастіше виникають в орендаря у випадку користування офісом за договором операційної оренди та як такі вит...
20.10.2020 1064 0 2
Інвентаризація на підприємстві: потрібен професійний підхід, а інакше в ній немає сенсу
Про що ця стаття? Вивчивши полеміку бухгалтерів на форумах і в соцмережах, автор доходить висновку: багато колег уважають, що без інвентаризації можна обійтися. Розглянемо, чи так це насправді та до яких наслідків на практиці (не віртуальних!) може призвести відмова від проведення фактичної (не форм...
22.10.2020 505 0 0
Відкриваємо офіс: пам’ятка cуб’єкта господарювання
Як великим компаніям, так і підприємствам із невеликим штатом співробітників важко вести діяльність без офісного приміщення. Якщо в суб’єкта господарювання (далі – СГ) немає у власності приміщення, яке може служити офісом, йому треба взяти в користування таке приміщення. Якщо офіс переда...
20.10.2020 345 0 0
Чи потрібно проводити інвентаризацію при зміні бухгалтера
Ситуація. З підприємства звільняється бухгалтер, який також за сумісництвом виконував обов’язки касира. Запитання. Чи обов’язково проводити інвентаризацію в такому випадку? Коротка відповідь. Бухгалтер не є матеріально відповідальною особою, тому проводити позапланову інвентаризацію ...
22.10.2020 314 0 0
Чи може орган ДПС вимагати проведення інвентаризації на підприємстві
Під час документальної перевірки підприємства представники податкового органу вимагали від нас проведення інвентаризації. Наскільки правомірною є така вимога, чим установлена? Інвентаризація: річна й не тільки Запитання – відповіді Під час документальної перевірки підприємства представники по...
22.10.2020 440 0 0
Підприємству потрібно виготовити нову печатку: кого та як потрібно повідомити, які документи оформити
На підприємстві за давністю часу зносилася печатка (була виготовлена 15 років тому). Хочемо виготовити нову печатку. Чи потрібно для цього отримувати дозвіл, які документи слід оформити та кого повідомити? Відповіді на актуальні запитання: податок на прибуток, ПДВ, єдиний податок, Практична ситуаці...
08.10.2020 352 0 0
Чи можна додати КВЕД, якого немає в статуті підприємства?
Підприємство займається різними видами діяльності. Чи обов’язково перераховувати всі їх у статуті? І чи можна додати КВЕД, якщо даного виду діяльності немає в статуті підприємства, але фактично така діяльність ведеться? Відповіді на актуальні запитання: податок на прибуток, ПДВ, єдиний податок...
08.10.2020 378 0 0
Як збільшити статутний капітал ТОВ
Учасники ТОВ вирішили збільшити статутний капітал (далі – СК) за рахунок додаткових вкладів у грошовій формі. Як оформити таку операцію? Відповіді на актуальні запитання: податок на прибуток, ПДВ, єдиний податок, Практична ситуація Учасники ТОВ вирішили збільшити статутний капітал (далі &nda...
08.10.2020 420 0 0
Як переукласти договір оренди землі за новими правилами
Чули, що з липня 2020 року змінилися правила переукладання договорів оренди земельних ділянок. Ми оформили договір оренди земельної ділянки приватної власності в 2015 році на 10 років (до 2025 року). Умову про автоматичне поновлення договору на той самий строк у ньому не передбачено. Зміни до догово...
08.10.2020 480 0 0