Рубрика:
Рубрики розділу:
Природні втрати товарів при прийманні та зберіганні
Із цієї статті ви дізнаєтеся: який порядок виявлення та документування природних втрат при транспортуванні та зберіганні товарів, а також як розрахувати суму природних втрат і зафіксувати її в обліку. Поняття та причини природних втрат товарів Під природними втратами товарів розуміють їх втрати, що...
T Тетяна Любимова
21.07.2016 3200 0 1
Знижки та бонуси покупцям: облік у продавця
Із цієї статті ви дізнаєтеся: як оформити надання знижок і бонусів на товар; як відображаються в обліку продавця бонуси, надавані покупцям; як в обліку продавця відображаються знижки, надані покупцям. Види знижок і бонусів Умови надання знижок і бонусів регламентуються: Законом від 03.07.9...
19.07.2016 29293 1 2
Пересортиця: як зарахувати нестачі надлишками
Акценти цієї статті: при яких умовах можна проводити взаємозалік нестач надлишками в результаті пересортиці; як документально оформити виявлену при інвентаризації пересортицю та відобразити результати взаємозаліку в бухгалтерському та податковому обліку. Поняття пересортиці та причини її утворе...
19.07.2016 1030 0 3
Комісійні операції
Приклади із проведеннями: наведено приклади з відображенням в бухгалтерському обліку комісійних операцій: комісії на купівлю і продаж товару. Приклад 1. Комісія на купівлю товару Згідно з угодою комісії комітент перерахував комісіонерові 96 000 грн. (у т. ч. ПДВ – 16 000 грн.) для придбання товару. ...
12.07.2016 976 0 1
Взаємозалік орендної плати і вартості поточного ремонту: правові аспекти, оформлення
Ситуація. Підприємство орендує нежитлове приміщення у свого засновника-фізособи. За свій рахунок орендар зробив поточний ремонт цього приміщення і хоче зарахувати вартість ремонту в рахунок майбутніх орендних платежів (вартість ремонту приблизно дорівнює сумі орендної плати за 5 місяців). Запитання...
30.06.2016 808 0 1
Фінансова оренда основних засобів
У цій консультації йтиметься про особливості бухгалтерського та податкового обліку операцій із приймання та передачі основних засобів (далі – ОЗ) у фінансову оренду (фінлізинг), а також їх повернення з лізингу. Визначення фінлізингу Особливості та сутність фінансової оренди визначені в низці норма...
22.06.2016 908 0 1
Операційна оренда основних засобів
У цій консультації ми розглянемо орендні операції з основними засобами (далі – ОЗ) в орендаря та орендодавця з позиції бухгалтерського та податкового обліку. Загальні положення За договором оренди одна сторона (орендодавець) передає другій стороні (орендарю) за плату на певний строк у корист...
22.06.2016 73516 0 5
Продаж основних засобів: головні правила обліку
Продаж основних засобів (далі – ОЗ) є однією із причин їх списання з балансу підприємства. У консультації розглянемо головні правила обліку та оподаткування операцій із продажу ОЗ. Переведення до складу необоротних активів, утримуваних для продажу Визнання та оцінка згідно із П(С)БО Об'єкти ОЗ, я...
22.06.2016 83392 0 5
Придбання основних засобів: головні правила обліку
У консультації ми розглянемо порядок формування первісної вартості об'єктів основних засобів (далі – ОЗ) у випадку їх придбання на території України (у т. ч. в кредит) або внесення до статутного капіталу. Загальний порядок придбання ОЗ Формування первісної вартості Первісна вартість ОЗ для цілей ...
25.05.2016 87131 0 3
Як ураховувати акцизний податок у вартості придбаного палива?
Підприємство заправляє на АЗС паливом власний автотранспорт, який використовує в господарських цілях. У чеках і видаткових накладних, виданих АЗС, у вартості палива зазначається сума акцизного податку з роздрібної торгівлі підакцизними товарами. Як у цьому випадку підприємству-покупцеві враховувати ...
20.05.2016 597 0 1
Поворотна фінансова допомога в єдинників
Сума поворотної фінансової допомоги (далі – ПФД) у деяких випадках може включатися до доходу єдинника, а також визнаватися об'єктом обкладання єдиним податком (далі – ЄП). Розглянемо особливості обліку ПФД у юридичних і фізичних осіб – платників ЄП. Загальні положення Правовою підставою для отрима...
17.05.2016 559 0 1
Оформлення документів при купівлі основних засобів
Підприємству нерідко доводиться придбавати основні засоби (далі – ОЗ). У консультації розглянемо юридичні нюанси оформлення таких купівель, зокрема, як правильно оформити договір, у який момент право власності переходить від продавця до покупця. Укладаємо договір При складанні договору купівлі-про...
19.05.2016 17386 0 3
Продаж основних засобів юрособами-єдинниками
Продаж основних засобів (далі – ОЗ) є досить рідкою операцією для платників єдиного податку. При цьому вона має свої особливості оподаткування. У консультації розглянемо податкові правила продажу ОЗ для єдинників. Основне правило визначення доходу від продажу ОЗ Якщо об'єкт ОЗ продається (п. 292.2...
18.05.2016 910 0 1
Списання за рахунок РСБ, розрахованого за методом абсолютної суми заборгованості
Як діяв бухгалтер: обліковою політикою підприємства передбачено, що резерв сумнівних боргів (далі – РСБ) розраховується на кожну дату річного балансу за методом абсолютної суми заборгованості. Протягом року бухгалтер списував безнадійні заборгованості контрагентів, за якими РСБ не створювався, за ра...
12.05.2016 474 0 1
Як обліковувати господарські операції при переході зі спрощеної системи оподаткування на загальну?
Чи передбачено коригування бази оподаткування податком на прибуток за операціями, що мають податкові наслідки при переході зі спрощеної системи оподаткування, адже бувають випадки, коли відбувається подвійне оподаткування або операція не оподатковується? Спрощена система оподаткування, обліку та зв...
21.04.2016 273 0 1
Змінилася ціна запасів, отриманих у минулому періоді: що з податком на прибуток?
Ситуація У серпні 2015 року підприємство уклало договір на постачання матеріалів із резидентом України. У вересні матеріали були отримані та оприбутковані на баланс за ціною, установленою в договорі. Оплату постачальнику не перераховували. А за умовами договору ціна на матеріали може переглядатися з...
25.04.2016 250 0 1
Запізнілі первинні документи: як облікувати витрати?
Із цієї статті ви дізнаєтеся: як відобразити в бухгалтерському та податковому обліку витрати, якщо контрагент надав вам первинні документи після закінчення звітного періоду; як можна відобразити в обліку витрати при тимчасовій відсутності первинного документа. Що можна зробити на практиці: від...
22.04.2016 28362 0 2
Послуги оренди: оформлення договірних відносин, нарахування та сплата орендної плати
Нормативна база: Цивільний кодекс (далі – ЦК); Податковий кодекс (далі – ПК); Господарський кодекс (ГК); Закон від 06.10.98 р. № 161-XIV (далі – Закон № 161); Закон від 16.07.99 р. № 996-XIV (далі – Закон № 996); Методика визначення мінімальної суми орендного платежу за нерухоме майно фізосі...
28.04.2016 446 0 1
Придбання шин для орендованого автомобіля: що з ПДВ?
Акценти статті: у кого підприємство може орендувати автомобіль; коли договір оренди треба посвідчувати нотаріально; які документи слід оформити при отриманні автомобіля в оренду, яку інформацію бажано відобразити в них; облік шин на орендованому автомобілі; право орендаря на податковий кредит...
14.04.2016 8840 1 2
Як обліковувати витрати на будівництво торговельного павільйону?
Підприємство орендує торговельне місце на ринку. На цьому місці воно поставило торговельний павільйон (розбірна конструкція, не капітальна будова), договором це дозволено. Як обліковувати витрати на установку такого павільйону? Відображати витрати на установку павільону можна на субрахунку 103 або ...
15.04.2016 579 0 1