Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

Форми організації бухгалтерського обліку

Юлія Гужел

04.08.2017 2742 0 1

Нормативна база:

  • Цивільний кодекс (далі – ЦК);
  • Господарський кодекс (далі – ГК);
  • Закон від 16.07.99 р. № 996-XIV «Про бухгалтерський облік і фінансову звітність в Україні» (далі – Закон № 996);
  • Методика розрахунку чисельності окремих категорій працівників на основі норм з праці, затверджена наказом Мінпраці від 04.09.2000 р. № 222 (далі – Методика № 222);
  • Міжгалузеві нормативи чисельності працівників бухгалтерського обліку, затверджені наказом Мінпраці від 26.09.03 р. № 269 (далі – Нормативи № 269);
  • Класифікатор професій ДК 003:2010 (далі – ДК 003:2010);
  • Довідник кваліфікаційних характеристик професій працівників (Випуск 1), затверджений наказом Мінпраці від 29.12.04 р. № 336 (далі – Довідник № 336);
  • Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затверджене наказом Мінфіну від 24.05.95 р. № 88 (далі – Положення № 88);
  • лист Мінфіну від 04.04.01 р. № 053-2948 (далі – Лист № 2948);
  • лист Мінфіну від 22.02.10 р. № 31-34000-10-16/3801 (далі – Лист № 3801);
  • лист МГУ ДФС від 06.11.15 р. № 24810/10/28-10-06-11 (далі – Лист № 24810).

ТЕОРЕТИЧНИЙ МІНІМУМ

Закон № 996 дає право власникові підприємства (уповноваженому ним органу) самостійно вибрати форму організації бухобліку. Зокрема, Закон передбачає такі форми, як (ч. 4 ст. 8 Закону № 996):

  • введення до штату підприємства посади бухгалтера або створення бухгалтерської служби під керівництвом головного бухгалтера;
  • користування послугами фахівця з бухобліку, зареєстрованого підприємцем, який провадить діяльність без створення юрособи;
  • ведення на договірних засадах бухгалтерського обліку централізованою бухгалтерією або аудиторською фірмою;
  • самостійне ведення обліку та складання звітності самим власником або керівником підприємства. Цю форму організації бухобліку не можна застосовувати на підприємствах, звітність яких повинна оприлюднюватися, і в бюджетних установах.

Зверніть увагу: під централізованими бухгалтеріями розуміються централізовані бухгалтерії, створені при міністерствах, держадміністраціях, місцевих органах влади і в бюджетних установах. Тому далі ми розглядатимемо форми організації бухобліку, властиві тільки комерційним підприємствам.

Повна версія доступна тільки передплатникам

Кращі матеріали