Підприємець мобілізований, але продовжує діяльність через представника: як оформляти договори?
Підприємець був мобілізований, але продовжує вести підприємницьку діяльність, видавши для цього довіреність своїй дружині. Довіреність передбачає, зокрема, право укладати договори від імені підприємця. У зв'язку із цим постало запитання: як потрібно оформляти договори, які підписуватиме дружина підп...
Олена Кантерман
04.04.2025 130 0 1
Як оскаржити розрахунок санкцій від Фонду соцзахисту осіб з інвалідністю в адміністративному порядку
На цей час багато роботодавців отримали від ПФУ розрахунок суми адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу щодо створення робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю (далі – норматив, санкції). Якщо роботодавець не погоджується із застосуванням санкцій, є можливі...
04.04.2025 320 0 1
Чи можна укладати договір із підприємцем, який не має індивідуального податкового номера?
Наше підприємство збирається укласти договір постачання із фізособою-підприємцем. Але ми довідалися, що підприємець не має реєстраційного номера облікової картки платника податків. У зв’язку із цим виникли запитання. Наше підприємство збирається укласти договір постачання із фізособою-підприєм...
03.04.2025 46 0 1
Слово редактора Uteka-Комерція від 01.04.2025
Шановні колеги! Цього тижня в Uteka-Комерція ми розглянули такі питання. Постачальник відмовляється правильно оформити податкову накладну: як діяти покупцеві? Постачальник склав податкову накладну на неплатника ПДВ, хоча на дату її складання підприємство-покупець вже було зареєстровано як платник ...
Зінаїда Омельницька
01.04.2025 131 0 0
Як підприємству вести військовий облік, якщо директора мобілізовано?
Ситуація Директора підприємства мобілізовано, його обов’язки тимчасово виконує інша людина, інших військовозобов’язаних на підприємстві немає, військовий облік не ведеться. Виникла низка запитань. Чи потрібно підприємству вести військовий облік, якщо серед працівників немає військов...
Віта Василенко
01.04.2025 62 0 1
Як уникнути ризиків під час оформлення подорожнього листа
Операція зі списання пально-мастильних матеріалів (далі – ПММ) повинна бути правильно оформлена документально. І здавалося б, що на практиці відпрацьовано вже свої правила, а сумніви в правильності документування все одно виникають. І причини цього – досвід податкових перевірок, нові суд...
Галина Морозовська
31.03.2025 1889 0 3
Роль печатки на паперових та електронних первинних документах: коли реально допомагає її наявність?
Печатка – не обов’язкова, і це знає як юрист, так і бухгалтер. То чому ж ми так часто хочемо бачити печатку на документі? Тільки заради спокою? Чи все ж відтиск печатки може допомогти у спірних ситуаціях? Тож поглянемо на це питання глибше та проаналізуємо судові рішення. Поряд з цим, з&...
31.03.2025 218 0 2
Продавець своїм транспортом доставляє товар покупцю: чи потрібна ТТН?
Перевезення вантажів автомобільним транспортом вимагає оформлення товарно-транспортної накладної (далі – ТТН). Тому виникає запитання: хто та в яких випадках повинен виписувати ТТН? Наприклад, чи повинен продавець виписувати ТТН у разі доставки товару покупцю власним транспортом, якщо в умовах...
Олена Кушина
31.03.2025 408 0 1
Перевезення ТМЦ для власних потреб: чи потрібна ТТН?
Ситуація. Підприємство перевозить власним транспортом товари, запаси між своїми структурними підрозділами. Тобто і вантажовідправник, і вантажоодержувач – одна й та сама юрособа. Ніяких послуг перевезення третіх осіб, як і договору перевезення немає. Є лише витрати на саме переміщення товарно-...
31.03.2025 557 0 1
Дивіденди нерезидентам в інвалюті: умови та порядок виплати
Найбільш розповсюджений спосіб виплати дивідендів нерезидентам – їх виплата в іноземній валюті шляхом перерахування на рахунок нерезидента, відкритий у закордонному банку. Однак у перший же день запровадження на території України воєнного стану було прийнято постанову Правління НБУ від 24.02.2...
Олексій Нагорний
31.03.2025 229 0 1
Затверджено порядок функціонування системи e-ТТН: що зміниться для учасників перевезень?
20.03.2025 набув чинності наказ Мінрозвитку від 27.12.2024 № 1491, яким затверджено Порядок функціонування системи електронного документообігу електронна товарно-транспортна накладна (саме таку не зовсім коректну назву зареєстровано в Мін’юсті, далі – Порядок № 1491). Водночас втратив чи...
31.03.2025 675 0 2
Постачальник відмовляється правильно оформити податкову накладну: як діяти покупцеві?
Ситуація. Постачальник оформив податкову накладну на неплатника ПДВ, хоча на дату її складання наше підприємство вже було зареєстровано як платник цього податку. Оформити правильну податкову накладну постачальник відмовляється. Що може зробити покупець у цій ситуації? Як змусити постачальника оформи...
28.03.2025 167 0 0
Працевлаштування осіб з інвалідністю: як роботодавцеві отримати компенсацію?
Працевлаштування осіб з інвалідністю дозволяє роботодавцю не лише уникнути застосування адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу, а й отримати від держави компенсацію за створення такого робочого місця. У 2025 році правила отримання такої компенсації змінилися. У цій статті ми ...
27.03.2025 264 0 2
Коли норматив із працевлаштування осіб з інвалідністю вважається виконаним?
Ситуація. У кінці лютого 2025 року з підприємства звільнився працівник, який має інвалідність. Виходячи із середньооблікової чисельності працівників норматив із працевлаштування осіб з інвалідністю (далі - норматив) для нашого підприємства – одне робоче місце. Запитання. Чи вважатиметься, що...
27.03.2025 119 0 1
Працевлаштування осіб з інвалідністю: відповідаємо на запитання роботодавців
Згідно із законодавством роботодавці зобов’язані самостійно розрахувати і виконувати норматив із працевлаштування обі з інвалідністю (далі – норматив) або сплатити суму санкцій за його невиконання. У цій статті ми пояснимо, як слід чинити роботодавцям, щоб виконати норматив за 2025 рік...
27.03.2025 664 0 3
Розрахунок нормативу із працевлаштування осіб з інвалідністю: чи потрібно враховувати мобілізованих працівників і «декретниць»?
Роботодавець у 2025 році визначає, яка кількість працівників з інвалідністю має бути на підприємстві для виконання нормативу, установленого законодавством. Виникло запитання: чи слід включати до розрахунку цього нормативу працівників, які були мобілізовані, з якими призупинено трудовий договір, а та...
27.03.2025 445 0 2
Працевлаштування осіб з інвалідністю: чи є особливості виконання нормативу для підприємства, яке має філії?
У юридичної особи є декілька філій. Чи зобов'язані головне підприємство і кожна філія виконувати свої окремі нормативи із працевлаштування осіб з інвалідністю чи встановлюється один норматив для юрособи, який треба виконати спільними зусиллями? І кого оштрафують за невиконання такого нормативу &ndas...
27.03.2025 230 0 2
Слово редактора Uteka-Комерція від 25.03.2025
Шановні колеги! Цього тижня в Uteka-Комерція ми розглянули такі теми. Укладаємо договір із підприємцем: які документи запросити? Якщо підприємство планує укласти договір про надання послуг, за яким виплачуватиме дохід фізособі-підприємцю, потрібно мати підтвердження, що фізособа є саме підприємцем...
25.03.2025 85 0 1
Оренда комунального майна: нюанси укладення договору
Підприємство планує взяти в оренду приміщення комунальної форми власності. Це досить поширена операція, але передача в оренду державного та комунального майна має свою специфіку та складається з декількох етапів. Про те, на які саме нюанси слід зважити в разі укладення договору оренди такого майна, ...
Наталя Романова
25.03.2025 201 0 0
Розрахунки через POS-термінал: оформлення чеків та облік
Після змін, що були внесені до реквізитів фіскальних чеків, а також зміни позиції ДПС щодо дати виникнення доходу у платників єдиного податку в разі розрахунків за товари (послуги) карткою через термінал до редакції надходить багато запитань від наших підписників. Тому сьогодні ми розглянемо: які...
24.03.2025 138 0 0