Як показати в обліку повернення комісії банком?
Ситуація. Банк повертає підприємству суму комісії, стягнуту під час отримання підприємством коштів як оплати товару, здійсненої покупцем карткою. Це відбувається у зв’язку з поверненням коштів за придбаний товар покупцю на картку. «Повернення» комісії відбувається так: банк пове...
Галина Морозовська
24.03.2025 136 0 1
Виправлення помилок у додатку Д5 до Податкового розрахунку
За допомогою додатка Д5 уносять дані про трудову діяльність працівника в персональну електронну облікову картку, що є складовою частиною Реєстру застрахованих осіб. Тож якщо виявлено помилку в даних, поданих раніше у складі додатка Д5, її треба обов’язково виправити. Загальні правила виправлен...
Світлана Лістрова
24.03.2025 261 0 1
Укладаємо договір із підприємцем: які документи запросити?
Підприємство планує укласти договір про надання послуг, за яким виплачуватиме дохід фізособі, що є підприємцем. Якими документами контрагент має підтвердити наявність такого статусу? Чи буде достатньо інформації, яку можна отримати на порталі електронних сервісів на сайті Мін’юсту через розділ...
Олена Кантерман
21.03.2025 407 0 3
Слово редактора Uteka-Комерція від 18.03.2025
Шановні колеги! Цього тижня в Uteka-Комерція ми розглянули низку актуальних питань. Як оформити рішення про виплату дивідендів приватним підприємством. Як відомо, рішення про виплату дивідендів приймають власники юридичної особи. Ця процедура, як правило, регламентована законодавчо, а отже, підпри...
Зінаїда Омельницька
18.03.2025 160 0 0
Об’єкт ОЗ частково зруйнований у ході військових дій: як відобразити в обліку часткову ліквідацію та яка може бути альтернатива?
Ворожі обстріли, яким зараз піддається територія України, часто призводить до ушкоджень основних засобів (далі – ОЗ) підприємств, зокрема нерухомості. При цьому якщо знищена тільки частина об’єкта ОЗ і він може продовжувати експлуатуватися без цієї частини або після її заміни на нову, то...
Вікторія Якимащенко
17.03.2025 142 0 0
Як вести облік об’єкта основних засобів призначеного для продажу?
Як випливає з п. 33 НП(С)БО 7, необоротний актив, який обліковується в складі основних засобів (далі – ОЗ), можна безпосередньо списати з балансу підприємства лише в разі його безплатної передачі або невідповідності критеріям визнання активом. Якщо ж підприємство планує продати об'єкт ОЗ, то с...
Ольга Папінова
17.03.2025 318 0 0
Які документи потрібно оформити під час продажу основних засобів?
Наше підприємство збирається продати деревообробний верстат – об’єкт виробничих основних засобів. Якими документами слід оформити цю операцію? Практична ситуація Наше підприємство збирається продати деревообробний верстат – об’єкт виробничих основних засобів. Якими документ...
17.03.2025 974 0 0
Як документально оформити нарахування амортизації основних засобів?
Протягом строку корисного використання об'єкта основних засобів його вартість амортизується, тобто поступово списується на витрати підприємства. Нарахування амортизації здійснюється щомісяця та призупиняється лише на період реконструкції, модернізації, добудови, дообладнання та консервації об’...
17.03.2025 231 0 0
На підставі яких документів об’єкт ОЗ може бути введений в експлуатацію?
У березні 2025 року підприємство придбало основні засоби: новий токарський верстат і фрезерний верстат, який був в експлуатації. Цього ж місяця обидва верстата вводяться в експлуатацію. Як документально оформити цю операцію? Практична ситуація У березні 2025 року підприємство придбало основні ...
Марина Власова
17.03.2025 497 0 0
Первинні документи для операцій з основними засобами: нюанси застосування комерційними підприємствами
Первинні документи є підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій (ч. 1 ст. 9 Закону від 16.07.1999 № 996-XIV, далі – Закон № 996). При цьому, як випливає з п. 2.7 Положення, затвердженого наказом Мінфіну від 24.05.1995 № 88 (далі – Положення № 88), первинні документи з об...
17.03.2025 602 0 5
Як документально оформити придбання основних засобів
Під час придбання об’єкта основних засобів потрібно укласти договір купівлі-продажу й у випадках, передбачених законом, засвідчити його в нотаріуса. Якщо для підтвердження права на придбаний об’єкт потрібна його держреєстрація, це слід обов’язково зробити. Крім того, під час купівл...
Маргарита Майоренко
17.03.2025 432 0 0
Заблоковано помилково оформлену ПН: чи можна не подавати документи для її розблокування?
Ситуація. Платником ПДВ було подано на реєстрацію податкову накладну (далі – ПН), але її реєстрацію було призупинено. Після цього з’ясувалось, що: або цю ПН було оформлено помилково, тобто на операцію постачання товарів (послуг), якої не було, або ПН має помилки в обов’язкових ...
17.03.2025 426 0 1
Скасування Господарського кодексу: вивчаємо нововведення, що стосуються договірних відносин
Верховною Радою було ухвалено закон, яким передбачено скасування Господарського кодексу (далі – ГК), а також чимало інших нововведень. У статті ми розглянемо нововведення, які стосуватимуться договірних відносин між суб'єктами господарювання (далі – СГ) у зв’язку з приняттям цього ...
14.03.2025 1368 0 4
6 помилок платників податків в огляді практики Верховного Суду за січень 2025 року
Розглянемо практику Верховного Суду у податкових спорах за січень 2025 року та складемо рейтинг із 6 помилок, яких припустилися платники податків як учасники цих спорів. Ти завжди у відповіді за те, чому не намагався перешкодити (Жан-Поль Сартр, 1905–1980) Розглянемо практику Верховного Суду у...
Максим Кварацхелія
14.03.2025 462 0 3
Якщо заборгованість із зарплати виплачується в березні 2025 року
Компенсація громадянам втрати частини доходів у зв’язку з порушенням строків їх виплати провадиться в разі затримки виплати доходів на один і більше календарних місяців відповідно до Порядку, затвердженого постановою КМУ від 21.02.2001 № 159. Сума компенсації обчислюється як добуток нарахован...
Жанна Лаврентьєва
14.03.2025 82 0 0
Чи може ТОВ нараховувати та виплачувати дивіденди щомісяця?
Наразі вирішуємо питання про розподіл прибутку нашого ТОВ, отриманого за підсумками 2024 року. Виникло запитання: з якою періодичністю повинні нараховуватися дивіденди у принципі та чи є у ТОВ право нараховувати і виплачувати дивіденди щомісяця? Наразі вирішуємо питання про розподіл прибутку нашого ...
13.03.2025 496 0 2
Як оформити рішення про виплату дивідендів приватним підприємством
Як відомо, рішення про виплату дивідендів приймають власники юридичної особи. Ця процедура, як правило, регламентована законодавчо, а значить, підприємству залишається лише дотримуватись правил. Але якщо такою юридичною особою є приватне підприємство (далі – ПрП), то у його власників виникають...
13.03.2025 338 0 3
Норми витрат ПММ: якими користуватися?
Мінінфраструктури скасувало Норми витрат палива і мастильних матеріалів на автомобільному транспорті, затверджені наказом Мінтрансу від 10.02.1998 № 43 (далі – Норми № 43, втратили чинність з 02.11.2023). У зв’язку із цим виникають запитання: чи використовувати і надалі старі норми; ...
12.03.2025 2020 1 8
Використання подорожнього листа в обліково-податкових цілях
У зв’язку з тим, що форми подорожніх листів давно скасовано та немає обов’язку їх використання, виникають запитання: як обліковувати списання пального та чи можна застосовувати подорожні (дорожні) листи в обліково-податкових цілях? Відповіді на них ви знайдете в цій статті. У зв’яз...
Олена Лимешко
11.03.2025 3609 0 6
Списання пального за GPS-моніторингом: підстави та документування
Технічний прогрес перетворює на атавізм раніше звичнвитрат і речі. Так, контроль за дотриманням норм витрачання пально-мастильних матеріалів (далі – ПММ), прописаних у застарілому й відірваному від життя наказі Мінтрансу від 10.02.1998 № 43 (далі – Наказ № 43, утратив чинність з 02.11.20...
11.03.2025 2066 0 6